21 maj 2015

Vad har hänt?

Förvirringen är total.
Ingen tycks förstå något.
Vad har hänt och varför?

Svenskt industrilantbruk är en del av industrisamhället. Och industrisamhället, det genuint svenska, försvann 1995!
Det är den enkla förklaringen!

Behövs något mer?
Utan det borde räcka för att lämna LRF och börja tänka själv!
Vad kommer att ske framöver? Då det är den frågan som man måste ställa sig...
Inte att tro att tiderna blir som förr.....

http://www.svt.se/ug/kanns-som-jag-svikit-min-familj

4 kommentarer:

  1. Märkligt sammanträffande att gårdsförsäljningen av mjölk definitivt förbjöds för en tid sen. Nu när konsumenten börjar vakna. Mjölkens mycket små hälsorisker har vi ju bara jobbat bort i hundra år. Det skrockas belåtet i styrelserummen.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Är du säker på det?
      Jag har hört att man får sälja 70 liter opastöriserad i veckan utan att fråga,..
      Men det är jag inte alldeles säker på.
      Då LRF kanske inte var inne på den linjen riktigt......

      Radera
  2. Inte så lite ironiskt att Dockered var med I programmet.
    Nu har jag inte sett programmet men med tanke på kommentarerna vinklade de så att det är ARLAs fel.
    Stämmer det?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det tycks så...
      Som sagt, ironin är klar..
      Att Dockered som ordnade för detta nu står där som en profet...

      Radera