3 juni 2015

Havredryck på framgång

Traditionellt är mjölkkon svenskt jordbruks viktigaste faktor.
Då boskapsskötsel varit basen i svenskt jordbruk i alla tider.
Men i den korta period som vi kallar "det moderna Sverige" så gäller inte det....
Nu vill människor vara vegetarianer.
Och dricka "havremjölk".
En utmärkt tanke, rent kommersiellt.
Havreodling är också en paradgren för svenskt jordbruk!
http://www.gp.se/kulturnoje/1.2732798-way-out-west-blir-mjolkfri

Men köp, eller odla litet havre, och gör egen "havremjölk"!
http://livet.lyckobacken.se/ekonordarna/2010/10/02/egen-havremjolk/

5 kommentarer:

  1. Välling är gott, men att de får kalla det mjölk? Även preparerad komjölk borde heta mjölkdryck.

    SvaraRadera
  2. Piratkopiering, kommer säkert snart på blocket......

    SvaraRadera
  3. Men det är billigt att framställa till naiva kunder.
    JH

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, notera att butikspiset för havredryck ligger runt 15-16kr litern...
      Och kostnaden är bara ett par kronor....
      Så det kallar jag, alltså, för en bra affärside.

      Radera
  4. Hej, jag är Rasheeda Muhammad från Indonesien, och jag vill ta tillfället i akt att för-varna alla här för att se upp för alla lån långivare som utgör vara riktiga. De är alla bedrägerier och falska och deras avsikt är att slita dig av dina surt förvärvade pengar. Jag har fallit offer för dessa lån företag, men ingen kunde ge mig lånet Jag söker tills jag kom över Mrs Amanda Amanda Loan Firm. Hon erbjöd mig ett lån till ett överkomligt ränta på 2% med bara några formaliteter och krav.
    Efter träffade jag företagets villkor var min lånebeloppet på $ 100.000 godkänd och till min stora förvåning var det överföras till mitt bankkonto på mindre än 24 timmar.
    Du kan kontakta Mrs Amanda genom hennes e amandaloan@qualityservice.com eller amandarichardson686@gmail.com och du kan även kontakta mig på min e-post rasheedamuhammad10@gmail.com jag bara vittna om Mrs Amanda god vilja och hjälp hon framförde till mig och min familj och jag också vill att du ska vara en mottagare av hennes lån erbjudande. Tack

    SvaraRadera