12 juni 2015

Veganernas envisa kamp

Om inte människor insett det så förs en ständig kamp mot djurhållning i lantbruket från alla håll.
Veganernas envisa kamp.
Varje möjlighet till att svärta ner djurhållningen inom lantbruket tas....
Som kampen mot mjölk och övriga mejeriprodukter.
Ibland så blir det närmast patetiskt.
Men för många blöthjärtade medborgare blir det en mindre chock.
Då de är så uselt informerade om tillvarons villkor.....

http://www.gp.se/ekonomi/1.2742016-tusentals-killingar-avlivas-for-mjolk

5 kommentarer:

  1. Konstigt, jag trodde att det som har getgårdarna som drev kampanjen.
    http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=83&artikel=6186554

    Nu har jag främst följt den från P1och jag tolkar kampanjen som att vi måste ta vårt ansvar och äta köttet om vi vill ha mjölken.
    Så på sätt och vis, en känga till vegetarianer.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så kan det också vara...
      Men då verkar det vara ett "skott i foten", som jag ser det...

      Radera
    2. Vi har kanske inte den italienska traditionen att göra "plockemat" av allting....

      Radera
  2. Jag har hört att ca 2000 djur i Sverige dör av ölburkar som hackats sönder i strimlor vid ensilageskörd. Varför tar veganer inte tag i det problemet?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kan tänka mig att det är såpass många...
      Om man får in en burk i någon hack ller så bir bara strimlor, vassa strimmlor och maskinerna som har magneter känner inte av burkresterna...
      Så de kommer med i fodret och blir miniknivar i magen på korna...

      Radera